DESNizhyn – реальна необхідність чи «забаганка»?

 

Одним із пріоритетних напрямків програми модернізації та інформатизації освіти є використання засобів дистанційного навчання. Успіх дистанційної освіти, в першу чергу, залежить від ефективності її організації та професійної придатності залучених до неї педагогів.

 

Управлінням освіти у жовтні 2022 року було проведено опитування серед вчителів ніжинських закладів загальної середньої освіти, за результатами якого було встановлено, що стан використання інформаційно-комунікаційних технологій є незадовільним – більшість педагогів користується звичайними месенджерами, які є незахищеними від перехоплення персональних даних зловмисниками. Внаслідок цього взаємодія вчитель-учень є роздробленою та неоднорідною, що значно ускладнює та обтяжує освітній процес. Через це на розширеному засіданні колегії Управління освіти за участі керівників закладів освіти та було визнано нагальну потребу для розробки міської платформи для дистанційного навчання «DESNizhyn» в закладах, підпорядкованих Управлінню освіти, яка забезпечить налагодження повного циклу взаємодії між учасниками освітнього процесу, захист персональних даних учасників освітнього процесу та зробить процес освіти комфортним та сучасним.

 

Платформу було розроблено Центром інформаційних технологій Управління освіти. Її основним завданням є уніфікація, модернізація та спрощення взаємодії між адміністрацією, вчителями, учнями, а також їх батьками. Освітня платформа дозволяє створювати курси, проводити онлайн-уроки, оперативно організовувати онлайн-наради педагогічного колективу закладу та керівників закладів освіти. Функціонал платформи дозволяє легко перевіряти знання учнів та забезпечує безперервний доступ до навчального матеріалу у будь-який зручний для користувачів час.

 

Перед початком роботи з платформою, керівниками закладів освіти були подані списки відповідальних осіб, які будуть проходити онлайн-навчання. Управлінням освіти розроблено тематичне планування занять, та графік їх проведення з урахуванням специфіки роботи вчителів. Навчання розраховане на ознайомлення з функціоналом платформи та наповнене не лише теоретичним матеріалом, а й практичними прикладами поєднання роботи з платформою та інших зручних інформаційно-комунікаційних технологій.

 

Максим Чернишов, інженер з комп’ютерних систем Центру інформаційних технологій Управління освіти